reklama

11. 9. – Nejasností neubúda. Časť 2.– Anomálie v oficiálnom príbehu

Uznanie oficiálneho príbehu útoku z 11. 9. vyžaduje pripustenie dlhej série vysoko nepravdepodobných udalostí, udivujúcich zhôd náhod a protirečení. Stručne sú zosumarizované na http://www.911research.wtc7.net/sept11/analysis/anomalies.html. Vybral som tie z nich, ktoré ma najviac zaujali (odkazy na ich podporu zámerne neuvádzam, pretože už aj tak je tento článok príliš dlhý, ak niekoho zaujímajú, nájde ich na danej stránke). V niektorých prípadoch skutočne mohlo ísť o náhodu, ale vo všetkých súčasne? Najsilnejším argumentom sú asi záhadné zrútenia troch mrakodrapov, preto odporúčam si prečítať aspoň bod 4,.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (84)

1, Udalosti predchádzajúceútokom

Viaceré udalostinaznačujú, že množstvo ľudí vedelo o útokoch vopred.

- Nákup predajných opcií na akcieUnited Airlines (lety 11 a 77) a American Airlines (lety 175 a 93)narástol v dňoch predchádzajúcich útokom 6-násobne. To v skratkeznamená, že burza stavila na prepad akcií dvoch leteckých spoločností, ktorýchlietadlá boli použité pri útokoch.

Obr. 1 : Graf znázorňujúci prudký nárast nákupupredajných opcií na letecké spoločnosti použité pri útokoch, ktorý nastalv dňoch ktoré im predchádzali ( http://www.optionsclearing.com ).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Predstavitelia vládya vysokí úradníci sa vyhýbali cieľom útokov. Vedúci pracovníci Pentagonu,John Ashcroft, Salman Rushdie, Ariel Sharon a Willie Brown boli 10. septembravarovaní, aby nasledujúci deň neleteli a zrušili letenky.


2, Únosy lietadiel

Nie je známy žiadny pevný dôkaz,že nejakí z uvedených únoscov boli na palube zničených lietadiel. Naopakexistujú podstatné dôkazy, že niektorí z nich neboli.

- Žiadne z mien únoscovnebolo na zozname pasažierov.

- Zistilo sa že najmenej 6z 19 údajných únoscov je stále nažive a v čase útokov sa traja znich ani nenachádzali v USA.

terorista
terorista 

Obr. 2: Waleed Al Shehri, jeden z mužov, ktorých FBI označila za únoscovlietadiel. Žije v Casablanke v Maroku a požaduje od Amerikyprehlásenie o svojej nevine (http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1559151.stm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Ani jedna zo štyroch posádoklietadiel neoznámila riadeniu letovej prevádzky prebiehajúci únos, ani nezadalašpeciálny 4-miestny kód.

- Úspech, s akým únoscoviaprevzali kontrolu nad štyrmi lietadlami a potom ich presne naviedli namalé ciele, je zázračný. Ani jedna z posádok nebola schopná zastaviťúnoscov, aj napriek tomu, že viacerí z pilotov boli vietnamskí veteráni.Žiaden z únoscov nebol dobrý pilot, predsa boli budovy zasiahnutés fenomenálnou presnosťou.


3, Chýbajúca odozva armády

Napriek skutočnosti, že normálnyčas zachytenia vnútroštátneho letu odchýleného od kurzu je v danejoblasti 10 až 20 minút, lietadlá unesené 11. 9. po zmene kurzu brázdili oblohu20-40 minút bez zásahu. A to napriek tomu, že medzi únosom prvéhoa posledného lietadla uplynula viac ako hodina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- FAA (Úrad federálnej leteckejdopravy) oznámil odchýlenie lietadiel od kurzu s nevysvetliteľnýmioneskoreniami. Trvalo mu 18 minút, kým oznámil stratu komunikáciea odklonenie od letového plánu letu 11. Odklonenie letu 77 bolo ohlásenéaž po 39 minútach.

- Stíhačky vzlietli zovzdialených základní a s veľkým zdržaním. Napriek tomu, že lety 11a 175 smerovali na New York, žiadne stíhačky nevzlietli z priľahlýchzákladní La Guardia,alebo Langley. Prvý únos bol oznámený o 8:38, žiadna stíhačka však nevzlietlazo základne Andrews na ochranu neďalekého Pentagonu, až kým nebol zasiahnutýo 9:37. Aj keď Washington, Pentagon a New York boli vždypokladané za hlavné teroristické ciele.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Akonáhle sa stíhačky dostali dovzduchu, leteli iba zlomkom svojich maximálnych rýchlostí, akoby piloti chcelizaistiť, že nezastavia unesené lietadlá. Dve F-15ky, ktoré vzlietli zo základneOtis prenasledovať let 11, leteli priemerne 720 km/hod, čo je len 24 % ichmaximálnej rýchlosti 3000km/h. Dve F-16ky ktoré vzlietli z Langley chrániť Washingtonleteli priemerne 660 km/h,čo je 27,5 % ich maximálnej rýchlosti 2400 km/h.

F-16
F-16 

Obr. 3:Stíhačka F-16 (http://public.andrews.amc.af.mil/jsoh/images/planes/f-16-2_large.jpg)

- Lietadlá, ktoré sa nachádzalivo vzduchu v blízkosti cieľov útokov, neboli presmerované na ich ochranu.Dve F-15ky letiace pri pobreží Long Islandu na rutinnej hliadke nebolipresmerované na Manhattan, až kým nebola zasiahnutá aj druhá veža. Taktiež dveF-15ky vyslané zo základne Otis, ktoré s oneskorením dosiahli Manhattan,neboli presmerované na ochranu Washingtonu. Tieto lietadlá mohli priletieť doWashingtonu za 10 minút, stále 34 minút predtým, ako bol zasiahnutý Pentagon.


4, Zrútenia budov

V deň útoku sa úplne zrútilitri mrakodrapy, ako hlavný dôvod bol uvedený požiar. Ohne však nikdy dovtedyani potom nespôsobili zrútenie budov s oceľovou kostrou.

a, Budova 7

Budova WTC 7 úplne implodovala (narozdiel od dvojičiek, ktoré explodovali) 11. 9. o 17.20. Nebola zasiahnutážiadnym lietadlom. Napriek tomu sa zrútila spôsobom, ktorý sa nedá odlíšiť odkontrolovanej demolácie (http://www.wtc7.net/videos.html). Preto sa z nej stal pravdepodobne najsilnejšía najobľúbenejší argument skeptikov. Veľkým prínosom pre ich hnutie sa tustal profesor fyziky na Brigham YoungUniversity, Steven Jones. Presvedčivo obhajuje hypotézu kontrolovanej demoláciea ukazuje problémy ostatných vo vedeckom článku - http://wtc7.net/articles/stevenjones_b7.html(je to asi najlepší článok, k akému som sa doteraz v tejto oblastidostal, ako každý vedecký článok je však dlhý).

- Budova 7 sa úplne zrútila,údajne len kvôli ohňu, aj keď žiadna iná budova s oceľovou kostrou sanikdy kvôli ohňu nezrútila (okrem Dvojičiek).

- WTC 7 bol 47-podlažný, oceľouvystužený mrakodrap, ktorý stál asi 100 metrov od bližšej z Dvojičiek. V deňútoku v ňom horeli iba malé ohne.

wtc7
wtc7 

Obr. 4: Fotografia horiacej budovy WTC 7 zo správy ktorú vydala FEMA (http://911research.wtc7.net/mirrors/fema_wtc/fema403_ch5.pdf).

- Budova 7 spadla takmer úplnesymetrickým zvislým pádom a nechala budovy 20 metrov vzdialenéprakticky nepoškodené. Takýto pád je však vysoko nepravdepodobný (padajúcabudova sledovala cestu maximálneho odporu, predpokladalo by sa zrútenie dostrany). Aj uskutočniť ho úmyselne je veľmi náročné, len málo z demolačnýchfiriem je toho schopných.

- Budova padla takmer rýchlosťouvoľného pádu, bez akýchkoľvek náznakov odporu pevnej oceľovej konštrukcie (takby mohol spadnúť možno panelák, aj to neviem).

- Budova 7 sa zrútila dopozoruhodne malej hromady trosiek, ktoré boli takmer úplne rozdrvené. Žiadnaoceľou vystužená budova, ktorá spadla z akýchkoľvek príčin, sa nikdy taktonerozdrvila (okrem demolácií).

- Zvyšky budovy boli rýchloodstránené a oceľ zrecyklovaná, zjavne bez akéhokoľvek vyšetrovania namieste a limitovaného vyšetrovania po odvezení. A to napriek tomu, žesa vedelo, že nikto nebol pochovaný v troskách a malá hromádka sutínneblokovala priľahlé cesty.

- Majiteľ budovy, LarrySilverstein, vyhlásil pre dokument PBS, že sa s veliteľom požiarneho zborudohodol na ‘strhnutí‘ budovy (konkrétne použil spojenie ‘pull it‘, používanépri kontrolovaných demoláciách). Ani FEMA (Federálna agentúra pre zásahy prikatastrofách), ani NIST (Národný inštitút štandardov a technológií) tútoskutočnosť vo svojich správach neuvádzajú.

b, Dvojičky

dvojicky
dvojicky 

Obr. 5: Dvojičky počas kolapsu Južnej veže (http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/collapses/symmetry.html).

Dvojičky explodovali v pracha roztrieštenú oceľ, čo je nekonzistentné so známym správaním oceľovýchkonštrukcií mimo explozívnej demolácie.

- Južná veža bola zasiahnutá 17minút po severnej, menej ničivým spôsobom, boli v nej slabšie ohne,a aj tak spadla o 29 minút skôr ako Severná veža. Pritom centrálnaštruktúra Južnej veže bola prevažne nepoškodená bočným nárazom lietadla, narozdiel od veže severnej.

- Požiarnici, ktorí dosiahli zónudopadu lietadiel na Južnej veži, pokojne oznámili kontrolovateľné ohne.

- Obe veže spadli priamo nadol,cez seba, sledujúc cestu maximálneho odporu. Takéto správanie nebolo nikdydovtedy pozorované pri spontánnom zrútení akéhokoľvek typu zvislej štruktúry.

- Zrútenia oboch budov malivlastnosti predtým pozorované len pri kontrolovaných demoláciách: prudkýpočiatok kolapsu sprevádzaný hromovým búchaním, viditeľné explózie po obvode,energické vystreľovanie prachu v pravidelných intervaloch a výdatnátvorba prachu.

- Obe budovy explodovali smeromvon a boli roztrhané a rozprášené, čo je oveľa ničivejšia deštrukciaako pri normálnych demoláciách. A predsa tento výsledok mal byť dosiahnutýbez prídavnej energie výbušnín.


5, Útok na Pentagon

pentagon
pentagon 

Pentagon (http://incolor.inebraska.com/dannyk/photos/91101/page2.htm).

Útok na Pentagon vzdorujeočakávaniam, že tento primárny teroristický cieľ by mal byť bránený a žeteroristi by ho zasiahli jednoduchým manévrom z prednej strany (kde mákancelárie vedenie – Rumsfeld a generáli), namiesto extrémne precíznehoakrobatického manévru zo zadnej strany (ktorá bola v renováciia zdržovalo sa tam minimum ľudí).

- Pentagon, srdce štruktúryozbrojených síl najväčšej svetovej mocnosti, bol zasiahnutý po obšírnomvarovaní bez akejkoľvek obrannej akcie. Úder prišiel o 9:37, viac akohodinu po prvých náznakoch únosu a 34 minút potom, ako náraz druhéholietadla do WTC potvrdil rozsiahlejší útok na Ameriku. Pentagon sa nachádza 18 km od leteckej základneAndrews, ktorá mala očividne v danom čase pripravené dve bojaschopnéstíhačky. Útočiace lietadlo bolo pri tom, ako sa blížilo k Washingtonu,sledované na radare.

- Zvrt, ktorým sa lietadlopriblížilo k Pentagonu, bol takým extrémnym manévrom, že skúsení letovídispečeri ho považovali za vojenské. Na záver lietadlo nízko nad zemounadletelo priľahlé predmety bez akéhokoľvek poškodenia trávnika a narazilodo prvého (a druhého) poschodia budovy. Skúsení piloti sa čudovali, čivôbec nejaký človek môže byť schopný previesť takýto manéver (počítač však tohoschopný zrejme je – odkiaľ by však teroristi získali potrebnú pomoc?). Údajnéhopilota letu 77, Haniho Hanjoura, považovali jeho letoví inštruktori zanespôsobilého letu a bola mu zamietnutá pôžička jednomotorového lietadla.

- Vládne orgány systematickyzabavovali alebo ničili dôkazy. Vyšetrovateľom nebol povolený prístupk miestu katastrofy až do neskorého októbra.


6, Počet obetí

Počet obetí útokov bol sícestrašný (takmer 3000), ale oveľa nižší, ako by bol bez početných aspektov výberu cieľova načasovania.

- Všetky štyri lety bolineobyčajne prázdne – boli obsadené na 47 %, 31 %, 28 % a 16 %.

- Útok na veže WTC prebeholpredtým, ako stihla prísť väčšina ľudí a boli zasiahnuté dosť vysoko na to,aby umožnili väčšine ľudí ujsť.

- V Pentagone, kde pracuje20 000 ľudí, zahynulo len 125. Pretože bol zasiahnutý úsek, kde prebiehalarenovácia a bolo tam len minimum ľudí.


7, Zhody náhod podporujúceneschopnosť zabrániť útokom

Veľa rozhodnutí a udalostív dňoch a mesiacoch predchádzajúcich útokom pomohlo pridať teórii o neschopnostina dôveryhodnosti.

- Viacero vojenských cvičení bolovedených práve 11. 9. Tieto cvičenia spôsobili presuny množstva stíhačiek mimodosahu cieľov útokov a mohli zmiasť personál monitorujúci lety.

- Došlo k zmenám pravidiel,ktoré limitovali schopnosť pilotov a veliteľov vojenského letectva (USAirforce a Air National Guard) reagovať na únosy. FAA (Federálny úrad preletectvo) zakázal pilotom komerčných letov držbu strelných zbraní v lietadláchdva mesiace pred útokom. Nariadenie z 1. júna 2001 obralo veliteľov vojenského letectvy o právaautonómnej reakcie na únosy.


8, Reakcia vlády

Napriek najväčšiemu zlyhaniuarmády chrániť amerických civilistov v histórii a najväčším inžinierskymzlyhaniam neboli vyvodené žiadne dôsledky pre zodpovedné orgány, nedošlo ani kpoctivému vyšetrovaniu.

- Zodpovední velitelia armádyzostali vo funkciách, alebo boli povýšení.

- Ak je oficiálny príbehpravdivý, kolapsy WTC 1, 2 a 7 sú tromi najväčšími inžinierskymi zlyhaniamiv histórii. A ako boli prešetrené? FEMA dostala výhradnú právomoc navyšetrovanie kolapsov, aj napriek tomu, že to nie je vyšetrovacia agentúra.Vyšetrovací tím, ktorý zostavila, sa skladal z neplatených dobrovoľníkov.Na Ground Zero neboli vpustení žiadni vyšetrovatelia, ani im neboli poskytnutéplány budov. V správe, ktorú vydala FEMA, sa uvádza, že príčiny zrútenízostávajú zatiaľ neznáme (kým táto správa uzrela svetlo sveta, všetka oceľ bolaúspešne zlikvidovaná). Skutočnosť že budova 7 (predpokladane) spadla formou,ktorá odporuje sto rokom inžinierskych skúseností, z nej robí najväčšiea najmenej pochopené štruktúrne zlyhanie v histórii. Avšakv správe komisie 11. 9. (9/11 Commission Report - http://www.9-11commission.gov/report/911Report.pdf)sa ani len neuvádza existencia tejto budovy. Táto správa taktiež popieraexistenciu jadrových oceľových štruktúr v Dvojičkách. Správa NISTo kolapsoch si dáva za cieľ objasniť pravdepodobný priebeh kolapsov, alekončí svoj rozbor udalostí ešte pred začiatkom vlastného pádu.

____

Pozn.: Je možné, že v tomto zozname sa stále nachádzajú nejaké fámy, aj keď som sa ich snažilvyvarovať. Odhaliť fámy je rovnako dôležité ako odhaliť nezrovnalosti v oficiálnompríbehu. Viaceré okolnosti som však bližšie neskúmal a spoľahol som sapotom na uvedenú stránku. Pretože tie, ktorými som sa zaoberal sa mi tu zdalidobre podložené a taktiež sa mi páčil spôsob argumentácie. Preto jediné čomôžem odporučiť niekomu koho táto téma zaujíma je preskúmať si dané udalostisamostatne (aj keď je to časovo náročné).

Peter Kolesár

Peter Kolesár

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 23 rokov, študujem molekulárnu biológiu na Prif UK v Bratislave. Nie som normálny. Rád a veľa športujem, ale väčšinu dňa trávim za monitorom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu